E-sklep
Drukarnia
GadżetyKalendarzeOdzież

FAQ - najczęściej zadawane pytania

FAQ – najczęściej zadawane pytania

 

PYTANIA DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ

 

  • Jak mogę złożyć zamówienie?

Zamówienia można dokonać w sklepie internetowym drukarni Grafores na stronie produktu. 
Za pomocą kilku kliknięć dodajemy parametry produktu, obliczamy cenę, dodajemy produkt do koszyka oraz dołączamy pliki. Przez całość procesu przeprowadzi nas wygodny i intuicyjny system zamówień online.

Czy mogę złożyć zamówienie przez e-mail

Tak, w drukarni grafores przyjmujemy zamówienia także poprzez przesłanie wiadomości e-mail. Zamówienia można wysyłać pod adresy biura obsługi klienta lub działu sprzedaży, które znajdują się zakładce „kontakt”. Składając zamówienie należy pamiętać o komplecie informacji, jakie są konieczne do realizacji, takie jak wymiar i dodatkowe parametry, czy ilość sztuk.  Pliki można wysłać w załącznikach lub podać link do lolalizacji gdzie się znajdują.

Jak opłacić zamówienie?

Opłaty za zamówienie można dokonać bezpośrednio przez stronę internetową podczas finalizacji zamówienia. Do Państwa dyspozycji pozostawiamy sprawdzony i bezpieczny system płatności online – PAYu. W grafores można także płacić przy odbiorze, za pomocą karty płatniczej bądź gotówki. 

 

  • Jak wygląda realizacja zamówienia w drukarni Grafores?

Każde zamówienia, które do nas wpływa przechodzi przez kilka etapów. Dla zamówień z przedpłatą etap realizacji zaczyna się od momentu zaksięgowania wpłaty. 

 

1. Kontrola plików
W pierwszym etapie sprawdzamy czy plik został poprawnie przygotowany do druku. Oznacza to, że sprawdzamy zgodność rozmiaru z zamówieniem i jakość grafiki czyli jej rozdzielczość. Sprawdzamy też czy plik jest przygotowany zgodnie z naszymi standardami druku, czy zawiera odpowiednie spady i marginesy wewnętrzne. Nie sprawdzamy natomiast treści projektów – czyli tekstów, innych elementów i ich rozmieszczenia. 
Jeżeli plik jest słabej jakości lub błędnie przygotowany – kontaktujemy się z klientem i wspólnie decydujemy jak rozwiązać problem.

2. Druk/znakowanie
Po akceptacji plików przez naszych grafików zamówienie zostaje przekazane do realizacji na produkcję, gdzie – zależnie od zamówienia – zostanie wydrukowane lub oznakowane. Również w zależności od rodzaju zamówienia, możliwy jest kontrolny wydruk próbny. Gotowy wydruk poddaje się kontroli jakości, którą przeprowadza doświadczony pracownik realizacji druku.

3. Pakowanie
 Po wydruku i sprawdzeniu jakości nasz gotowy produkt przechodzi do przedostatniego etapu. Nim zostanie wysłany/odebrany zostaje starannie zabezpieczony i zapakowany aby uniknąć ewentualnych uszkodzeń w transporcie. 

4. Informacja dla klienta
Wiemy jak ważnym etapem zamówienia jest informacja. Dlatego też system informuje naszych klientów o poszczególnych etapach realizacji oraz terminie w którym zamówienie zostanie wysłane.

5. Dostawa/odbiór
Aby usprawnić odbiór oraz poprawić szybkość realizacji w Grafores korzystamy z nowoczesnych narzędzi z branży transportowej. Współpracujemy z firmami kurierskimi, które dostarczą Państwa przesyłkę szybko i sprawnie pod same drzwi. Wysyłamy również do paczkomatów.
Odbiór osobisty możliwy jest w siedzibie firmy w godzinach naszej pracy od 8-16, od poniedziałku do piątku.

 

PYTANIA DOTYCZĄCE GRAFIKI

 

1. Jak przygotować plik – informacje ogólne

 

Podczas tworzenia grafiki do druku należy pamiętać o kilku rzeczach:

 

1. Przygotuj swoje pliki używając trybu kolorów CMYK

2. Przygotuj plik w formacie 1:1 – wielkość pliku ma odpowiadać rzeczywistej wielkości wydruku

3. Pamiętaj o spadach, jeżeli są wymagane – spad jest to odległość pomiędzy polem zadruku a linią cięcia – wymagany w niektórych projektach – szczegółową informację na ten temat znajdziesz w zakładce „instrukcja do projektu” przy wybranym produkcie

4. Pamiętaj o rozdzielczości – od rozdzielczości zależy jakość twoich projektów – ich wyrazistość i brak tzw. pikselowania się obrazu. Za standard przygotowywany dla druku uznaje się rozdzielczość 300 dpi. (W niektórych przypadkach pliki mogą mieć mniejszą rozdzielczość – informację szczegółową znajdziesz w zakłądce „instrukcja do projektu” na stronie wybranego produktu)

5. Pamiętaj o marginesach wewnętrznych – czyli polu zadruku w którym nie należy umieszczać tekstów i ważnych elementów grafiki. Informację o marginesach wewnętrznych, podobnie jak w przypadku spadów znajdziesz w „instrukcji do projektu” na stronie produktu, który zamawiasz

6. Pamiętaj o zamianie wszystkich tekstów na krzywe

7 Pamiętaj o spłaszczeniu przezroczystości

 8. Pamiętaj o liniach cięcia jeżeli są wymagane

9.  Przypadku projektów w skali 1:10 prosimy o przygotowanie pliku w rozdzielczości 1500dpi

 

2. Formaty plików

 

 

Akceptujemy różne formaty plików, prosimy jednak uwzględniać poniższe wskazówki:

  • format TIFF:

- format 1:1 bez konieczności skalowania
- uwzględnione spady według zaleceń dla danego produktu
- rozdzielczość 300 dpi (dla wydruków A1 i większych co najmniej 200dpi)
- preferowany kolor – CMYK
- kompresja LZW

  • format PDF:

- preferowany tryb kolorów – CMYK
- mapy bitowe w rozdzielczości 300dpi
- bez znaczników takich jak pasery czy znaczniki kolorów
- fonty zamienione na krzywe
- przezroczystości, gradienty i inne efekty - spłaszczone
- małe szczegółowe elementy typu loga – najlepiej w wektorach
- uwzględnione spady według zaleceń dla danego produktu, takie same z każdej strony
- linia cięcia na osobnej warstwie

  • JPG:

- format 1:1 bez konieczności skalowania
- uwzględnione spady według zaleceń dla danego produktu
- rozdzielczość 300 dpi (lub dla wydruków większych od A1 - 200dpi)
- preferowany kolor – CMYK
- zapis w wysokiej jakości

 

W niektórych przypadkach akceptujemy także formaty plików otwarte: 
CDR, AI, PSD.  
Przed wysłaniem takiego pliku należy spłaszczyć warstwy dokumentu 

layer

Zapraszamy do kontaktu

Masz pytanie dotyczące druku? Zadzwoń lub napisz do nas. Odpowiemy w ciągu 24h!
17 862 20 68[email protected]